Колись великій проповідник Андрій Кураєв сказав, що не хотів би жити у нашому часі. Вже не знаю у якому саме часі він би хотів жити. Але певно якщо б прийшлося нам обирати, то ми б обрати саме ті часи, у які жили б наші герої. Я думаю, що християнській світ саме спрямований на минуле, коли жив наш Господь Ісус Христос, Його Апостоли та великі святі.
На це я б хтів би привести думку святого Симеона Нового Богослова, якій стверджував що ми можемо отримувати саме такі благодаті, як і великі святі, що завдяки Святому Духові ми можемо бути дуже близькі Богові. І це його вчення зовсім не суперечить вченню Церкви, а навпаки є ще одним виразом його.
Але безперечно саме життя святих є для нас певним скарбом, зразком для нашої поведінки. Важко звичайно перенести їх реалії у наше життя. Але якщо ми добре придивимося до їхнього життя, то побачимо, що вони так само боролися за правду, справедливість та віру, як ми маємо; що вони так само відкидали зло, відчували ненависть та злобу, як ми зустрічаємося з цими явищами у своєму житті. Саме та сутність, яку ми маємо бачити у житті святих є тим, що ми маємо наслідувати у житті святих. Але не про це я хочу писати.
Я хтів би підкреслити, що для нас є саме святими діяння інших, а тим більше Самого Господа. Тому ми хочемо наблизитися цих подій, ніби повернутися у те, що відбулося у минулому. Саме у цьому полягає сутність літургічного року.
Але є певна інша окрема риса життя святих. Святі не тільки жили, але і залишили нам свої писання. Це певна риса, яка найбільше виражає їх самих. У своїх записах вони ніби залишили свою душу (моя особиста думка). Вони передали нам те, як жили, як думати, що спрямовувало їх до боротьби. Звичайно серед святих і письменники, відкривачі різного калібру. І це розуміє Церква, коли обирає серед них Вчителів, Отців. Це говорить нам про те, що саме їх розуміння, їхні думки та записи є дуже особливо цінними. Вони відкривають нам щось дуже важливе.
Безперечно, найбільшими християнськими письменниками є Євангелісти. Але їх твір, саме враження від того, що ми зустрілися на цих сторінках з Самим Христом, а також те, що їхнім співавтором був Сам Святий Дух, надзвичайно применшило їх славу. Можна звичайно спорити з тим, що я тільки що написав. Але в будь-якому разі у Євангеліях є головним Ісус. А пізніші писання саме Отців Церкви вже є більш детальною інструкцією до Самого Ісуса, Євангелій. Але це все одно не позбавляє нас потреби самим шукати особистих відповідей на вічні питання: для чого жити, як жити. Тому Традиція Церкви і особливо записи великих святих є для нас великою допомогою у розумінні та застосуванні Самого Євангелія.
Цим я зовсім не збираюся заперечувати важливості Євангелія, але я також би не хтів казати, що все те, що Церква зрозуміла на протязі віків, чи то особисто святими, чи то колегіально на практиці, не має значення.
Так ось саме писання Отців Церкви чи життя інших святих так насправді має замінити нам ту атмосферу, у якій ми маємо відчувати Христа. Я зовсім при цьому не применшую саму євангельську історію. Я просто вважаю, що можна додатково використовувати те, що вже наробили інші. Цим я у покорі визнаю, що я не перший християнин у цьому світі, що я не самий розумніший. Я увіходжу у літургійну та інші традиції Церкви, тобто усієї спільноти віруючих у Христа на протязі всіх віків.
Для себе самого особисто я хочу сказати, що для мене клімат святих Отців Церкви є дуже великою допомогою у тому, щоб слідувати за Христом. Якщо хтось вважає, що я не знаю Святого Письма, то запрошую кинути в мене камінь. Але б на те питання Кураєва, я б відповів, що волів би жити саме з тими хто пішов за Ісусом. І я б хтів би сподіватися, що саме серед книжок, які вони написали я зустрічаюся х ними самими, а також у молитві.
Сподіваюся, що колись все-таки матиму цю насолоду з ними зустрітися на Небі.
Дорогие читатели! Не скупитесь на ваши отзывы,
замечания, рецензии, пожелания авторам. И не забудьте дать
оценку произведению, которое вы прочитали - это помогает авторам
совершенствовать свои творческие способности
Во имя Отца и Сына и Святого Духа - Валерий Бартахов Прочитав журнал я не нашёл в нем никаких упоминаний о Духе Святом. На мой вопрос: Вспоминают ли на служениях лютеране о Святом Духе? Ответили, что при начале и окончании богослужений говорят: «Во имя Отца, Сына и Святого Духа». – Фактически знаний и практики о крещении и получении Духа Святого лютеранская церковь не имеет.
Владимир Проворов, когда просит читателей посмотреть на лютеранскую церковь, то пишет во фразе «нашу Церковь», Церковь - с прописной буквы. Прописной буквы достойна только Церковь на небесах. – Ибо Церковь на небесах и тот, кто принял на земле Духа Святого, свободны от тех недостатков, которые брат Владимир раскрывает в своей статье. Нерадивые и не принявшие Духа Святого христиане переполнили церкви на земле: Поэтому лютеранская церковь и другие религии не были весомой преградой для прихода Гитлера (сатаны) в мир. А чтобы не оказался наш дальнейший труд бесполезным, необходимо лично каждому утром и вечером свою земную жизнь вверять: Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Никакой бес, никакой дух и никто не сможет захватить обманом вашу душу и тело, если вы доверитесь Богу или Христу и Духа Святого примете: И нерадивые христиане не смогут скрыть своих действий от тех, кто получит Духа Святого.
И сказал Господь: «Кто-нибудь из вас, имея друга, придет к соседу в полночь и скажет ему: Сосед! дай мне взаймы три хлеба, ибо друг мой с дороги зашел ко мне, и мне нечего предложить ему: А тот изнутри скажет ему в ответ: Не беспокой меня, двери уже заперты, и дети мои со мною на постели; не могу встать и дать тебе. Если, говорю вам, он не встанет и не даст ему по дружбе с ним, то по неотступности его, встав, даст ему, сколько попросит. И Я скажу вам: Просите, и дано будет вам; ищите, и найдете; стучите, и отворят вам. Ибо всякий просящий получает, и ищущий находит, и стучащему отворят. Какой из вас отец, когда сын попросит у него хлеба, подаст ему камень? Или, когда попросит рыбы, подаст ему змею вместо рыбы? Или, если попросит яйца, подаст ему скорпиона? Итак, если вы, будучи злы, можете даяния благие давать детям вашим, тем более Отец Небесный даст Духа Святого просящим у Него» (Лук.11:5-13; Матф.3:11; Мар.1:8; Лук.3:16; Иоан.1:33; Деян.1:5; 11:16; 1Кор.12:13).
Крик души : Искуственные пажити - Татьяна Шохнина Данное слово взято с одного из сайтов интернета, да коснется оно многих душ и увидим мы себя во свете Божием...
Прошу свои комментарии оставлять при себе,здесь они неуместны!